Mentoring jest partnerską relacją między mentorem a menadżerem zorientowaną na odkrywanie i rozwijanie potencjału. W głównej mierze opiera się na inspiracji, stymulowaniu i przywództwie oraz poznawaniu siebie.
Mentoring uwzględnia potrzeby i oczekiwania zarówno firmy, jak i menadżera. Mentor posiadający rozległą wiedzę, doświadczenie i liczne sukcesy biznesowe poprzez zadawanie pytań, udzielanie rad, przekazywanie informacji i zaproponowaniu najlepszych możliwych rozwiązań prowadzi menadżera do osiągnięcia sukcesu.
Korzyści płynące z mentoringu:
- odkrywanie potencjału
- rozwój wewnętrznej motywacji
- jasne określenie celów
- koncentracja działań na priorytetach
- identyfikacja oraz analiza mocnych i słabych stron
- rozwój kreatywności
- nieustanna informacja zwrotna
- rozwój umiejętności i kompetencji
Ponadto proponujemy Państwu innowacyjny i nowatorski program wdrożenia mentoringu w organizacji polegający na wyselekcjonowaniu, szkoleniu, rozwoju oraz mentoringu przyszłych mentorów. Dzięki zdobytej wiedzy i poszerzeniu kompetencji projekt będzie znakomicie sprawdzał się na etapie wdrożenia nowych pracowników do pracy, jak i przy zmianie zakresu zadań i obowiązków oraz będzie przyczyniał się do rozwoju talentów.